Sjuk :/

Happ... Nu är man sjuk igen då. Och Lovis tvingar en att blogga.
Vad ska man blogga om då? frågar jag.
Hon svarar: Men skriv vad du vill ha till ida eller dig själv :D
Jag: Kan bara höökssidan...
Hon: *Rabblar upp en massa hemsidor*
Jag: Okej... Ska kolla. Bara ett problem, vet inte hur man länkar oO'
Hon: Låååååång beskrivning om hur man länkar
Jag: o_o *Fattar ingenting av det där*
Hon: Det är busenkelt! :D
Jag: Får väl försöka... 0_0 Hur nu det ska gå till.
Allt detta utspelade sig just på facebook, medan man fösökte att göra en drake på datorn för första gången xD Förresten så tror jag inte att jag har gjort någon på papper heller oO' Till att börja med såg den iaf ut som en blandning av en svan, en krokodil och en hårboll, hur man nu lyckas med den blandningen :3 Tror att det bara är jag som kan få till något sådant... Iaf så ändrade jag typ allt på den och blev jättenöjd med huvudet! :D Kroppen ser visserligen hemsk ut, men nevermind.
Förra helgen tävlade Ida och Saga igen iaf :) Det gick mycket bra med två nollor och två rosetter (clearround) :D
Och just det! Jag ramlade av i onsdags xD Saga, Siri och Ulrika hoppade till att börja med och sedan skulle jag galoppera över en bom. Saga gjorde det med Ida några gånger så att hon inte skulle reagera på den när det var min tur. Vi började väl med att rida serpentinbågar (vet, lätt övning men den är bra :)) i trav och sedan i en åtta i galopp. I mitten saktade man av och bytte galopp (också lätt övning). Ida var ganska stark idag så hon rusade ifrån mig några gånger. Fick hålla i henne hårt och galoppera på en volt flera gånger innan hon lugnade ner sig. Men det gick bra i slutet iaf :) Sedan skulle man ta bommen i galopp. Styrde mot den och såklart så reagerar Ida på den och tar ett av sina berömda jätteskutt över den xD Jag hinner inte fatta mantag och ena foten åkte ut ur stigbygeln, och efter det så låg jag på marken medan Ida bara stod där och kollade förundrat på mig :) Såklart skulle jag också landa i den enda vattenpölen på den delen av banan xD
Så man fick sitta upp igen och trava och skritta över bommen ist, då gick det minsann bra :) Sedan upp till stallet och skölja av alla superdupermegaleriga sakerna (ridhjälm, väst, flease (?), ridstövlar, ridbyxor och tröja) Ida vart inte speciellt lerig iaf ^^'
Har tyvärr inget mer att skriva om för stunden :) Ska kolla de sidor som Lovis skrev så kanske (kanske) kommer det bilder med länkar sedan xD
// Lovisa <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0