Nya lärare

Hellooo! 8D
Ledsen att jag inte skrev igår, men var ute på en cykeltur med Axel och sedan var man tvungen att lägga sig tiiidigt, då man skulle upp 5 idag :S Eftersom bussen går halv 7 till läggesta och det tar typ 15-30 min för mig att vakna (xD) så var man tvungen att vkana vid den tiden :/ Inte kul...
Men idag så hade vi iaf vår första 'riktiga' skoldag, alltså den första där vi följer schemat ;D Så vi hade Classmeet först och sedan Spanska, Ms Garrido som vanligt så det blev bra :) Vi gjorde några skojsiga lekar/repetition och vi fick ingen läxa xD Sedan var det Mentor meet med Ms Garrido (min mentor) och därefter svenska.
Svenska läraren heter Mrs Andersson och är jättebra! :D Hon gillar typ alla saker som Stella och jag tycker om, hon har humor men är mycket snäll. Tror att klassen kommer att ha respekt för henne! Vi gick iaf igenom namnen (igen...) och sedan pratade vi om klassrumsklimat (inte lika kul). Till sist så fick vi skriva ner vår favoritbok på ett papper, författaren och tre meningar av vad som var bra med den. Tog Hata Romeo, har förresten läst ut den ännu en gång xD Tror att jag har läst den ca 9 ggr nu. Sedan knögglade vi iaf ihop papprerna och fösökte att pricka en påse. Min hamnade under hennes vagn med lådor xD Jag=siktar inte bra oO' Så imorgon ska vi läsa upp varje lapp, sedan vet jag inte ritkigt vad vi ska göra mer med de :)
Sedan ska vi ha 30 min tystläsning på tisdagar, det gillas :D
Efter det var det matte. Matteläraren heter Mr Seitsinger och är också jättebra! :D Vi drog namnen igen, men denna gång var det mycket roligare eftersom han verkligen fick försöka att uttala namnet xD Han kunde t.ex inte säga Anders namn, utan sa typ Andres ist xD Sedan upprepade han alla namn efter hur vi satt och när han kom till Anders sa han bara 'Blanc' Cx Har verkar jättebra på att lära ut, och varannan vecka ska vi göra något 'kul', som han kallar det, men dock skolrelaterat kul ;) Vi skrattade iaf som bara den på lektionen :3
Efter det var det lunch och sedan idrott. Idrottsläraren heter Mr Simion och tränar för att bli en bodybuilder xD Han utnämndes nyss till tredje starkaste person i Eskilstuna, lite småcoolt sådär ;) Vi har bra uppvärmning iaf, typ springa lite smått (stretch innan) och sedan situps och armhävningar vid fyra st 'streck' på golvet ;) Vi började med bara en per streck, men nästa vecka blir det 5 och det höjs med en varje gång. Tillslut kommer vi vara uppe i runt 100 xD Hur ska man orka det måntro? Sedan fick vi välja om man ville spela fotboll elr basket, jag, Siri och Stella körde väggen och sedan king :)
Fick just reda på att två andra personer från USA språkresan går i Eskilstuna! :D Vi visste ju Thomas och Johan, men sedan såg jag och Stella Jakob på bussen så vi bara; What...!? Men nu har jag frågat på fb vad han gjorde där, och han gick tydligen i skolan där xD Det gjorde Christian med, fast honom har vi inte sett än ;) Jag och Stella kommer iaf att få någonting att prata om imorgon :3
Nu ska jag byta om och se på tv, sedan blir det sängen och upp till skolan i morgon :>
Blev ett långt inlägg ;P
// Lovisa <3
Bjuder på två mycket sommriga bilder på Maja (kusinernas kisse) och Triss 8>




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0